De KNWU heeft een nieuwe partner gevonden voor de Dikke Banden Races: Decathlon Nederland. Het doel van deze samenwerking is om kinderen op een leuke en laagdrempelige manier kennis te laten maken met de wielersport. Voor Decathlon sluit dit perfect aan op hun bedrijfsambitie, namelijk - het plezier en de voordelen van het sporten toegankelijk maken voor een zo’n groot mogelijk publiek.
Decathlon Dikke Banden Race
Deze laagdrempelige wedstrijdjes zijn voor kinderen van 7 tot 12 jaar zonder ervaring in de wielersport. Op hun eigen (stads)fiets kunnen kinderen een aantal rondjes rijden op een afgezet parcours. Jaarlijks worden er door heel het land verschillende Dikke Banden Races georganiseerd, die eindigen in een landelijke finale in september. Kijk op www.dikkebandenrace.nl voor meer informatie.
KNWU Directeur Vincent Luyendijk is enthousiast over de samenwerking: “We hebben écht een gezamenlijk doel waar we voor staan: de wielersport toegankelijk maken voor kinderen. Heel gaaf als partijen elkaar op de inhoud zo goed weten te vinden en daar samen vol voor gaan. De jonge, ondernemende mentaliteit van Decathlon spreekt ons erg aan. Die merken we nu al in de samenwerking. Dat belooft veel voor de komende tijd.”
Kaj Slenter, commercieel directeur fietsen bij Decathlon, kijkt uit naar de samenwerking. “Samen met de KNWU willen wij zoveel mogelijk kinderen op een laagdrempelige manier kennis laten maken met de wielersport”, vindt Slenter. “We zijn ontzettend trots op het feit dat wij dit in de toekomst mogen faciliteren samen met de KNWU.”
Over Decathlon
Decathlon is een groeiende, innoverende winkelketen met talloze sportartikelen. Wereldwijd beleven meer dan 70.000 medewerkers de gezamenlijke ambitie om sport zo toegankelijk mogelijk te maken voor een zo’n groot mogelijk publiek. De sportgigant is van Franse origine en heeft zich inmiddels over heel de wereld uitgestrekt met haar winkels. In alle landen waar Decathlon aanwezig is, deelt men een sterke en unieke ondernemingscultuur die wordt versterkt door twee kernwaarden: vitaliteit en verantwoordelijkheid. Innovatie staat daarbij centraal in de activiteiten: van onderzoek, ontwerp en design, productie en logistiek tot verkoop.
In Nederland telt Decathlon op dit moment elf winkels, onder meer in Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven en Breda. De nieuwste vestiging, in Alkmaar is 22 maart jl. geopend.